III.7. Cultura rromă între tradiție și contemporaneitate
November 10, 2021III.9. Didactica învăţământului preșcolar
November 10, 20211. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Competenţe vizate:
1. Actualizarea şi dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate, precum şi în domeniul psihopedagogic şi metodic.
2. Dezvoltarea şi extinderea competenţelor transversale privind interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic.
3. Asumarea de responsabilităţi privind organizarea, conducerea şi îmbunătăţirea performanţei strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi şi altele.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Informarea privind cariera |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Consilierea și educarea (pentru carieră) |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Planul de dezvoltare profesională |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Informarea privind cariera Consilierea și educarea (pentru carieră) |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Planul de dezvoltare profesională |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: proiect specific: ”Planul de carieră”
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Stroescu Laura, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru