III.12. Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului
November 15, 2022III.14. Educația online – dezvoltarea competențelor digitale
November 15, 20221. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preșcolar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune:
– să optimizeze activitatea educativă sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, până la sporirea valenţelor sale formative;
– să se aprofundeze elementele fundamentale ale spiritualităţii româneşti prin facilitarea integrării valorice a acestora și respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale
– să se constientizeze importanţa cunoaşterii propriilor valori religioase, extinse într-un perimetru spiritual bine delimitat;
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Asigurarea fundamentelor necesare pentru realizarea unui curs opţional.
2. Însuşirea cunoştintelor despre spiritualitatea românească.
3. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Specificul educaţiei moral – religioase în învăţământul preșcolar: scop, obiective şi principii |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare Tema 3 Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 4 Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 5 Opţional de educaţie moral-religioasă în învăţământul preșcolar |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Tema 6 Aplicații practice e-learning specifice educației timpurii |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15
12,30 – 14,30 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Specificul educaţiei moral-religioase în învăţământul preșcolar: scop, obiective şi principii Tema 2 Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare Tema 3 Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 4 Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15 |
Tema 5 Opţional de educaţie moral-religioasă în învăţământul preșcolar |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 6 Aplicații practice e-learning specifice educației timpurii |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Realizarea unui eseu despre importanţa educaţiei moral-religioase în învăţământul românesc.
2. Realizarea unui opţional cu tematică moral religioasă, destinat învăţământului preșcolar.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
Prof. Lăcraru Laura – profesor religie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Prof. Ionescu Daniela – profesor religie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Prof. Boncan Ruxandra – profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Călvun Georgiana Cristiana