III.30. Strategii remediale privind părăsirea timpurie a școlii
November 15, 2022III.32. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 15, 20221.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– abilitatea de a folosi tehnici de managent a calității specifice instituțiilor de învățământ
– elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
– cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
– aplicarea deontologiei profesionale pentru organizaţia şcolară.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Dezvoltare instituțională |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Structuri organizatorice specifice |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Metode si tehnici de management |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Managementul prin obiective |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Managementul prin buget şi proiecte
|
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Dezvoltare instituțională Structuri organizatorice specifice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Metode si tehnici de management |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15 |
Managementul prin obiective |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Managementul prin buget şi proiecte
|
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: planul operațional, PDI/ PAS
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
– Prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Toma Mirela, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
– Prof. Ciocan Vetuța, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
– Prof. Luca Adrian, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Călvun Georgiana Cristiana