III.4. Consiliere si dezvoltare personală
November 15, 2023III.6. Didactica pentru învățământul primar
November 15, 20231.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: personal didactic de predare din învățământul preșcolar și antepreșcolar
Justificarea ofertei:
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
– Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale;
– Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Integrarea curriculară. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 2 Integrarea curriculară. Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinariilor sincron.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD