III.20. Learning by doing: ”Școala Altfel” și ”Săptămâna verde”
November 15, 2023III.22. Managementul activităților formale și nonformale
November 15, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Programul de formare îşi propune să realizeze o aprofundare a noțiunilor și formarea competențelor specifice funcției de diriginte.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– Proiectarea, realizarea și evaluarea activităților specifice funcției de diriginte;
– Utilizarea unor strategii didactice caracteristice activităților de dirigenție în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul grupului țintă (elevi/părinți);
– Elaborarea de proiecte educaţionale în domeniul consilierii și orientării în vederea optimizării procesului didactic.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
Tipuri de aplicații folosite: zoom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Specificul activităților de dirigenție. Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui. |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Proiecte educaționale |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema4 Caracteristici ale actvității de consiliere parentală |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Specificul activității de dirigenție: competențe, atribuții, portofoliu. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Domenii de conținut în consiliere și orientare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui. |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Proiecte educationale nonformale. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Caracteristici ale actvității de consiliere parentală |
Aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui proiect educațional pentru Săptămâna altfel;
2. Proiectarea unei activități de consiliere și suport parental.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist