III.23. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 15, 2023III.25. Optimizarea scrierii proiectelor europene
November 16, 20231. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să delimiteze principalele deficienţe de comunicare ce conduc la apariţia unor conflicte în cadrul instituţiilor şcolare şi elaborarea unor soluţii de prevenire a acestor deficienţe. În cadrul grupului şcolar, conflictele pot să apară deoarece există lipsa de interes în timpul unei conversaţii, neclarificarea valorilor, certuri ce apar ca urmare a unei implicări excesive, nediscutarea problemei, dispreţ, invidie, lupta pentru locul de lider al grupului, centrarea pe câştigul personal, neînţelegerile privind metodele, scopurile, valorile, responsabilităţile, faptele, acţiunile şi urmările lor. Elementul comun tuturor acestor situaţii este o anumită ambiguitate care face dificilă orice relaţie normală, obişnuită între elevi. Abilitatea de a comunica presupune şi a rezolva conflictele de comunicare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1. Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
2. Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
3. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;Numirea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Comunicarea. Bariere în comunicare |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Medierea conflictelor |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite Comunicarea. Bariere în comunicare Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00
10.15- 14.15 |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Medierea conflictelor |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Studiu de caz- Medierea unui conflict în școală
2. Eseu- Comunicarea pentru rezolvarae unui conflict
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Ioana Lidia Paula, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Bărbuț Daniel, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lakatoș Ilie Ionuț, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD