III.29. Prevenirea şi combaterea conflictelor şcolare
November 16, 2023III.31. Resurse educaționale și digitale folosite în cariera didactică
November 16, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):
Programul de formare îşi propune să îi familiarizeze pe cursanți în legătură cu necesitatea formării unor competențe cognitive specifice disciplinelor predate,pedagogice,manageriale pentru a răspunde noilor provocări din școală și societate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
1. Dezvoltarea competențelor cognitive și psihopedagogice specifice funcției didactice ocupate
2. Valorizarea competențelor formate în activitatea de la clasă
3. Adaptarea activităților didactice la particularitățile elevilor
4. Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Elemente de curriculum. Competența – definiție și conținut |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Meseria de dascăl între profesie și carieră |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Evaluarea și valorificarea competențelor profesionale în procesul de predare – învățare – evaluare |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 – 11.00
|
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.00 – 13,00 |
Tema 2 Elemente de curriculum. Competența – definiție și conținut |
Aplicații (teme offline) |
|
II(6h) |
08.00- 11.00
|
Tema 3 Meseria de dascăl între profesie și carieră |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.30 – 14,30 |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
||
III(5h) |
08.00 – 10.00
|
Tema 4 Evaluarea și valorificarea competențelor profesionale în procesul de predare – învățare – evaluare |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 13,00 |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
||
IV (5h) |
08.00 – 11.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 13,00 |
Aplicații (teme offline) |
||
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea unei prezentări tip PowerPoint având drept scop detalierea unei strategii (metode, tehnici, resurse) aplicate în procesul didactic și folosirea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Duțu Mihaela, profesor discipline socioumane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),
– profesor Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Pădurețu Emil, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD