III.32. Strategia anticorupție în educație
November 16, 2023III.34. Strategii remediale privind părăsirea timpurie a școlii
November 16, 2023Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii dezvoltării unui program pentru educaţie climatică la nivel naţional, fapt menţionat în Strategia Naţională privind Educaţia pentru Mediu şi schimbări climatice pentru perioada 2023-2030 prin propunerea acestui curs dorim să facilităm accesul cadrelor didactice (în mod direct) şi al elevilor (în mod indirect) la informaţii legate de factorii care duc la degradarea mediului şi schimbările climatice şi la oportunităţile de a se implica în activităţi aplicate de protecţie a mediului.
Durata: 24 ore
CURRICULUMUL PROGRAMULUI
a. Competenţe vizate:
1. Înțelegerea unor concepte referitoare la mediul geografic și a relațiilor, interdependențelor dintre componentele acestuia, durabilitate, schimbări climaticeș școli verzi etc.
2. Proiectarea demersului didactic centrat pe competențe și bazat pe utilizarea unui set de instrumente elaborate pe tematica reducerii efectelor schimbărilor climatice şi a protejării naturii
3. Utilizarea metodelor și tehnicilor interactive de învățare în grup, bazate pe tehnologii pentru explorarea mediului natural
4. Dezvoltarea competențelor ecologice și explorarea resurselor educaționale deschise pe tematica protejării mediului
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education; Jamboard, Wordwall, WordArt, Google Docs, Kahoot, Padlet
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Puncte de reper teoretice: definirea conceptelor, analiza legislației în vigoare europene și naționale |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
2. Programul național ,,Săptămâna Verde” – implementarea unor activități specifice dedicate schimbărilor climatice și protecţiei mediului |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
3. Set de instrumente pentru promovarea de bune practici și de acțiuni pentru mediu, la nivelul școlii și al comunității |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
4. Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning pentru școlile sustenabile |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
1. Puncte de reper teoretice: definirea conceptelor, analiza legislației în vigoare europene și naționale 2. Programul național ,,Săptămâna Verde” – implementarea unor activități specifice dedicate schimbărilor climatice și protecţiei mediului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
2. Programul național ,,Săptămâna Verde” – implementarea unor activități specifice dedicate schimbărilor climatice și protecţiei mediului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
4. Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare Aplicații practice e-learning pentru școlile sustenabile |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning pentru școlile sustenabile |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
– Realizarea unui grafic GANTT a activităților specifice școlilor sustenabile.
– Proiectarea a două activități de învățare pentru programul national ”Săptămâna verde”.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Dobrete Florentina Adina – profesor, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– prof. Călvun Georgiana Cristiana, profesor geografie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Ciobanu Dumitru – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic II, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Tudosoiu Maria Mihaela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Trăistaru Gabriela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD