III.40. Strategii de prevenire a bullyingului
November 16, 2023III.42. Utilizarea instrumentelor vizuale, de editare în mediul online
November 16, 20231.Criterii curriculare
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare
Justificarea ofertei: Amploarea fenomenului consumului și traficului de droguri la nivelul întregii societăți, numărul crescut de solicitări din partea populației privind serviciile de recuperare din dependența de substanțe psihoactive și codependență prin consiliere, psihoterapie, asistență medicală și socială, precum și necesitatea informării populației privind consecințele acestui fenomen.
Durata programului: 24 ore
Forma de organizare a programului: formare față în față, webinarii sincron și teme offline
Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Creșterea conștientizării riscurilor asociate consumului de droguri.
2. Înțelegerea mecanismelor psihologice care favorizează menținerea dependenței.
3. Identificarea strategiilor alternative de reglare emoțională.
4. Cunoașterea metodelor de prevenire a consumului de droguri.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice:
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Cunoștințe generale despre problematica dependenței. Substanțele și efectele lor. Legislație specifică |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Particularitățile comunicării cu adolescenții |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 5 Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Tema 2 Cunoștințe generale despre problematica dependenței. Substanțele și efectele lor. Legislație specifică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tema 4 Particularitățile comunicării cu adolescenții |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Tema 5 Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea unui proiect de informare, educare si conștientizare a efectelor consumului de droguri pentru un grup de elevi din școala de aplicație.
2. Resurse umane
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
Formatori implicați:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Hoidrag Traian, psiholog Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Vâlcea