III.42. Utilizarea instrumentelor vizuale, de editare în mediul online
November 16, 2023IV.2. Provocări ale dezvoltării competențelor elevilor
November 16, 2023
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
ABORDAREA PROCESULUI DE EVALUARE ÎN EDUCAȚIE – 23 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
În domeniul evaluării este necesar program de formare care să formeze la cadrele didactice capacităţi de a selecta, combina şi utiliza adecvat cunoştinţe, abilităţi, deprinderi şi alte achiziţii (valori şi atitudini): pe de-o parte de a elabora instrumente şi probe de evaluare, iar pe de altă parte de a găsi căi de a diminua subiectivismului în aprecierea instrumentelor şi probelor de evaluare.Nu în ultimul rând modulul va dezvolta competenţe necesare profilului profesional de cadru didactic evaluator, care să fie eficient şi obiectiv în evaluarea formabililor
|
· Durata (număr total de ore de formare) |
90 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop formarea şi dezvoltarea de competenţe generale şi specifice ale cadrelor didactice în vederea alegerii strategiilor didactice care să favorizeze gândirea critică şi să încurajeze învăţarea prin colaborare, în mod conştient, a elevilor Obiective: · Abordarea într-o viziune integrativă a procesului evaluării cu celelalte componente ale procesului de învățare, respectiv predare-învățare · Dobândirea de către cursanţi a competenţelor vizând cunoaşterea şi aplicarea problematicii teoriei şi metodologiei evaluării ca modalitate de organizare a activităţilor şcolare pe principiul calităţii şi a valorificării eficiente a resurselor şcolii · Dezvoltarea flexibilității și autonomiei gândirii necesare procesului evaluativ în desfășurarea probelor de evaluare scrisă / orală Competenţe vizate: · Proiectarea, implementarea şi evaluarea curriculum-ului · Organizarea procesului de elaborare a strategiilor curriculare specifice școlii · Înţelegerea şi aplicarea principiile evaluării · realizarea de instrumente de evaluare · Înţelegerea specificităţii, a locului şi comportamentelor critic-reflexive în activitatea de formare, dezvoltare instituţională sau personală · Identificarea modalităţilor de aplicare a tehnicilor autoreflexive în vederea producerii de schimbări în şcoală. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. Teoria si practica evaluarii – 30 ore Modulul 2. Modalitati de evaluare – 30 ore Modulul 3. Evaluarea în diferite situatii educationale – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Gabriela Anca PANAIT |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
450 lei
|
Furnizor: Asociația DOMINOU