IV.4. Managementul comunicării în mediul școlar
November 16, 2023IV.6. Management participativ într-o școală care învață
November 16, 2023
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
EDUCAȚIE OUTDOOR – CLASA FĂRĂ PEREȚI – 20 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare, personal didactic auxiliar şi personal didactic cu funcţii de conducere, de îndrumare şi de control din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Concepţia acestui nou tip de educaţie este că orice om pus în condiţii grele, chiar extreme de viaţă şi supravieţuire, îşi mobilizează exemplar resursele corporale şi mintale, la un nivel incomparabil mai înalt decât o face în mod normal, în viaţa obişnuită (la birou). Oamenii sunt mult mai sensibili când se află în mijlocul naturii. Aici, neîncorsetaţi de relaţii şi obligaţii sociale, nesprijiniţi de multitudinea de proteze artificiale care le susţin viaţa în oraş, ei îşi aduc aminte că fac parte dintr-un sistem natural mai mare, îşi dezvăluie firea şi sunt mai receptivi, nu se mai conformează stereotipurilor discriminatorii bazate pe criterii de rasă, clasă socială, religie etc |
· Durata (număr total de ore de formare) |
80 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Înzestrarea cadrelor didactice cu competențe care să le permită identificarea cauzelor psihologice, sociale și psihopedagogice ale abandonului școlar, însușirea și utilizarea celor mai adecvate strategii outdoor pentru prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii a elevilor din comunitățile unde își desfășoară activitatea. Obiective:
Competenţe vizate: · Dezvoltarea competenţei de a identifica cu uşurinţă categoriile de copii cu cerinţe educative speciale; · Alegerea strategiilor de învăţare adecvate fiecărui obiectiv / caracteristicilor elevilor / comportamentului colectiv al clasei; · Valorificarea metodelor şi mijloacelor de cunoaştere a copilului; · Valorificarea noilor metode şi tehnici de evaluare centrate pe copil şi pe particularităţile lui de vârstă şi intelectuale; · Elaborarea corectă a planului de servicii personalizate şi a programelor de intervenţie personalizată; · Conceperea modului de organizare a activităţii elevilor în funcţie de situaţia de învăţare; · Organizarea managerială a activităţii la nivel de proiectare – desfăşurare – evaluare – autoperfecţionare, prin elaborarea circuitelor de conexiune inversă Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. Metode de explorare şi cunoaştere a elevului – 26 ore Modulul 2. Managementul comunicării și al conflictului în clasa de elevi – 26 ore Modulul 3. Prevenirea și combaterea abandonului școlar prin educația outdoor – 28 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Gabriela Anca PANAIT |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
420 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU