Inițiere în calcul tabelar (Excel)
December 7, 2023Buletin Informativ 2023-2024
December 20, 20231. CRITERII CURRICULARE
Tipul de program: Formare continuă
Publicul țintă vizat: Cadre didacticecare predau disciplina Religie
Justificarea ofertei: Programul răspunde nevoii de formare a cadrelor didactice, care predau disciplina Religie, în vederea dezvoltării la elevi a competențelor de lectură, întrucât acestea implică capacitatea de înțelegere și de a face deducții, de a realiza conexiuni rapide între idei. De asemenea, există nevoia (identificată) de a înțelege textul biblic și de a transfera în contexte actuale mesajul Sfintei Scripturi.
Locul de desfășurare a programului: Arhiepiscopia Râmnicului, platforma e-learning CCD
Durata: 24 ore (blended learning)
CURRICULUMUL PROGRAMULUI
a. Competenţe vizate:
1. Identificarea și utilizarea textului biblic, ca suport în realizarea povestirilor din cadrul orei de Religie;
2. Dezvoltarea capacității de a adapta practicile educaționale la specificul disciplinei Religie;
3. Utilizarea strategiilor de evaluare, analiza şi interpretarea rezultatelor învățării;
4. Abordarea managerială a colectivului de elevi, desfăşurarea demersului de învăţare în contexte educaţionale variate.
b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan |
7 (mixt) |
2 (față în față) |
3 (față în față) 2 (teme offline) |
– |
Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal |
7 (mixt) |
2 (față în față) |
2 (față în față) 1 (teme offline) |
– |
Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual |
8 (mixt) |
2 (față în față) |
1 (față în față) 4 (teme offline) |
– |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
16.00 – 20.00
|
Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (4 h) |
Teorie + aplicații (mixt) |
II (4h) |
16.00 – 20.00
|
Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (3 h) Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (1 h) |
Teorie + aplicații (mixt) |
III (4h) |
16.00 – 20.00
|
Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (4 h) |
Teorie + aplicații (mixt) |
IV (4h) |
16.00 – 20.00
|
Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (2 h) Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h) |
Teorie + aplicații (mixt) |
V (4h) |
16.00 – 20.00
|
Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (4 h) |
Aplicații (mixt) |
VI (2h) |
16.00 – 18.00 |
Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h) |
Aplicații (față în față) |
VII (2h) |
16.00– 18.00 |
Evaluare finala (2h) |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea temelor offline. |
Evaluarea pe parcurs – chestionar
|
Proiectarea unei sesiuni de scriere a unei povestiri bazate pe textul biblic sau din viețile sfinților. |
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– Prof. Lăcraru Laura Marilena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,
– Prof. Popescu Romeo – prof., grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel.
Curs cu taxă: 170 lei