Concursuri, simpozioane, parteneriate pentru anul scolar 2012-2013
September 18, 2012I.2. MANAGEMENT ORGANIZAŢIONAL ŞI DE GRUP – PROFICS
October 2, 2012Teme /module
T1: Despre competen ţe în general (10 ore)
T2: Competenţele cheie şi utilizarea în practica didactică la diferite niveluri: disciplina, arie curriculară, (13 ore)
T3: CDS ca exemplu de proiectare pe competenţe (10 ore)
T4: Module opţionale:
– preprimar/primar/gimnazial&liceal (33 ore pe platforma)
– modul transversal interarii sau ca proiect al şcolii: Educaţia în spiritul dezvoltării durabile (11 ore)
Temele îşi propun să răspundă următoarelor direcţii majore de intervenţie:
Ce înseamnă curriculumul centrat pe competenţe ?
Ce presupune proiectarea de curriculum centrat pe competenţe ?
Cum poate fi aplicat curriculumul centrat pe competenţe (la nivelul disciplinei, al ariei curriculare, al şcolii)?
Organizarea cursului:
(89 ore: 48/faţa în faţă + 32/pe platformă +9/evaluare)
|
Denumire modul |
Ore face to face |
Ore on line |
Total ore/ modul |
Observaţii |
|
Module obligatorii |
36 ore |
12 ore |
48 ore |
|
1 |
Despre competenţe în general |
11 ore |
4 ore |
15 ore |
1 oră evaluare recapitulativa on-line/ test
|
2 |
Competenţele cheie şi utilizarea în practica didactică la diferite niveluri: disciplina, arie curriculară |
12 ore |
4 ore
|
16 ore |
|
3 |
CDS ca exemplu de proiectare pe competenţe |
13 ore |
4 ore |
17 ore |
|
|
Cursuri opţionale |
12 ore |
20 ore
|
32 ore |
Cursanţii vor alege 1 modul – |
1 |
O1 Elemente de specificitate in proiectarea/implemetarea curriculum-ului la nivel preprimar |
4 ore |
10 ore |
15 ore |
+ 1/2 oră evaluare parţială on-line/ test |
2 |
O2 Elemente de specificitate in proiectarea/implemetarea curriculum-ului la nivel primar |
4 ore |
10 ore
|
15 ore |
+ 1/2 oră evaluare parţială on-line/ test |
3 |
O3 Elemente de specificitate in proiectarea/implemetarea curriculum-ului la nivel gimnazial&liceal |
4 ore |
10 ore |
15 ore |
+ 1/2 oră evaluare parţială on-line/ test |
4 |
Educaţia în spiritul dezvoltării durabile (modul transversal interarii sau ca proiect al şcolii) |
8 ore |
10 ore
|
17 ore |
Modul complementar obligatoriu + 1/2 oră evaluare parţială on-line/ test |
|
Evaluare |
6 orefinala+3 evaluare partială |
COMPETENŢE GENERALE
I. Investigarea curriculum-ului din perspectiva acţiunii didactice centrate pe elev
II. Aplicarea algoritmilor optimi în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice din perspectiva curriculum-ului centrat pe competenţe
III. Reglarea componentei „conţinuturi” în modelul de proiectare curriculară centrat pe competenţe
COMPETENŢE SPECIFICE
I. 1. Lectura curriculum-ului centrat pe competenţe independent de conţinuturile disciplinelor şcolare.
I. 2. Abordarea adecvată a relaţiei dintre unitatea de învăţare asociată unui model de învăţare a competenţelor
II. 1. Adecvarea strategiilor de proiectare, organizare şi evaluare a acţiunii didactice la modelul educaţiei individualizate centrate asupra elevului.
II. 2. Utilizarea spectrului competenţelor ca profil pedagogic al activităţii didactice.
II. 3. Utilizarea evaluării ca o componentă a procesului de predare-învăţare în care interiorizarea competenţelor este anticipată şi adecvată pe parcursul învăţării.
III. 1. Selectarea conţinuturilor relevante în formarea competenţelor ca pachet transferabil şi multifuncţional de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini.
III. 2. Operarea cu conţinuturile disciplinare din perspectiva curriculum-ului integrat, a transdisciplinarităţii şi a modularităţii.
III. 3. Abordarea conţinuturilor din perspectiva unei cunoaşteri construite specifice societţii cunoaşterii.