V.2. ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE. DOCUMENTELE PROFESORULUI
October 3, 2012V.4. CALITATE ŞI CREATIVITATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Denumirea programului: Calitatea educaţiei şi violenţa şcolară
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal
Justificarea ofertei: Pentru prevenirea şi diminuarea violenţei şcolare, cadrele didactice trebuie să cunoască şi să evalueze corespunzător dimensiunea acestui fenomen. Acest program va eficientiza activitatea didactică, prin formarea şi responsabilizarea cadrelor didactice privind implicarea în reducerea manifestărilor violente prezente în activitatea şcolară; cadrele didactice formate vor cunoaşte modalităţi de prevenţie şi intervenţie şi vor fi abilitate cu competenţe specifice dezvoltării şi implementării unor strategii anti-violenţă la nivelul clasei şi la nivelul şcolii.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
- Dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cu elevii;
- Organizarea activităţilor instructiv- educative, în funcţie de particularităţile de vârstă şi de nevoile elevilor;
- Adoptarea de conduite didactice eficiente pentru depăşirea «situaţiilor de criză educaţională;
- Asumarea integrală a diferitelor roluri specifice profesiei de cadru didactic;
Planificarea pe modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Dimensiunea psihologică şi socială a violenţei |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Violenţă şi victimizare. Elevii, categorie de risc |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3.Forme şi cauze ale violenţei în şcoală. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
4.Surse ale violenţei şcolare. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
5.Strategii anti- violenţă la nivelul clasei. Strategii de intervenţie privind violenţa la nivelul şcolii. |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
13,5 h |
4,5 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1 (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Dimensiunea psihologică şi socială a violenţei umane. |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Violenţă şi victimizare. Elevii, categorie de risc. |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2 (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Forme şi cauze ale violenţei în şcoală.
4.Surse ale violenţei şcolare. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3 (8 ore) |
8.00-10.00 |
5.Strategii anti-violenţă la nivelul clasei. Strategii de intervenţie privind violenţa la nivelul şcolii. |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. Apostol Doiniţa |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală. (2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul parti-cipantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: – o fişă de observaţie a unui elev care manifestă comportament violent în şcoală; un proiect de parteneriat educaţional şcoală-familie pentru pre-venirea violenţei şcolare; proiectul u-nei strategii anti-violenţă la nivelul clasei de elevi; – ,,Comportamentul neadecvat al profesorilor faţă de elevi – sursă a violenţei şcolare. |
2. Resurse umane: Formatori implicaţi
· Prof. Cornelia Papuzu, prof.gr.I, formator judeţean
· Prof. Apostol Doiniţa, prof.gr.I, formator judeţean