V.3. CALITATEA EDUCAŢIEI ŞI VIOLENŢA ŞCOLARĂ
October 3, 2012V.5. COMUNITATEA CLASEI DE ELEVI
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Calitate şi creativitate în învăţământul preşcolar
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei:formarea iniţială a educatoarelor trebuie susţinută de formarea continuă, prin aprofundarea gradului de cunoaştere a curriculumului pentru învăţământul preşcolar şi aplicarea creativă a activităţii integrate în activitatea zilnică la clasă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice debutante din învăţământul preşcolar privind planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor instructiv-educative, în manieră integrată şi creativă.
Competenţe vizate:
- de a reformula anumite enunţuri pentru a le face inteligibile pentru preşcolari;
- de proiectare a finalităţilor pe baza nevoilor descoperite;
- de autoreglare permanentă a demersurilor proiective;
- de a asigura continuitatea şi coerenţa proiectării la diferite niveluri;
- de a asigura transpunerea eficientă a proiectării didactice în practică.
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Personalizarea şi diferenţierea conţinuturilor în contexte educaţionale determinate |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Managementul grupei / Modalităţi de organizare a spaţiului educaţional |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
3. Elaborarea planificării anuale/ semestriale/ săptămânale |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
4. Abordarea integrată a conţinuturilor învăţătii Metoda proiectului, o abordare interactivă a predării-învăţării-evaluării integrate în învăţământul preşcolar Tipuri de activitate integrată în învăţământul preşcolar |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
5.Elaborarea de proiecte didactice utilizând metode interactive de grup |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
6. Ceativitatea în demersul didactic |
3 h |
1 h |
2 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
14 h |
4 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1 (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1.Personalizarea şi diferenţierea conţinuturilor în contexte educaţionale determinate 2. Managementul grupei / Modalităţi de organizare a spaţiului educaţional |
Curs Aplicaţii
Evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Bondoc Luminiţa |
2 (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Elaborarea planificării anuale/ semestriale/ săptămânale
4. Abordarea integrată a conţinuturilor învăţătii |
Curs Aplicaţii Evaluare |
|
3 (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
5.Elaborarea de proiecte didactice utilizând metode interactive de grup;. 6.Ceativitatea în demersul didactic |
Curs Aplicaţii Evaluare |
|
4 (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); – proiecte, referate, portofolii – 10% |
Elaborarea unui proiect tematic şi a unui proiect didactic, utilizând metode interactive de grup |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi:
- prof. Ancuţa Giorgiana, prof.gr.I, formator judeţean
- prof. Bondoc Luminiţa, prof.gr.I, formator judeţean