V.5. COMUNITATEA CLASEI DE ELEVI
October 3, 2012V.7. CONSILIERE ŞI ORIENTARE ŞCOLARĂ
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Tipul programului:abilitare curriculară
Public – ţintă vizat: cadre didactice de predare a disciplinelor fizică, chimie şi biologie din învăţământul gimnazial şi liceal.
Justificarea ofertei: prin facilitarea colaborării online, se poate menţine contactul extraşcoală între cadrul didactic şi elevi, precum şi între elevi, astfel încât se stimulează iniţiativa, creativitatea şi învăţarea prin proiecte.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
I. Crearea şi utilizarea unui mediu online de tip wiki în care elevii pot colabora;
II. Dezvoltarea abilităţilor de selectare, culegere, organizare şi încărcare în mediul online a informaţiilor şi produselor software şi/sau multimedia;
III. Dezvoltarea capacităţilor de comunicare online;
IV. Atragerea şi implicarea elevilor în proiectarea şi realizarea procesului instructiv – educativ;
V. Dezvoltarea capacităţilor de a utiliza un mediu online pentru munca în echipă;
VI. Facilitarea învăţării prin colaborare;
VII. Utilizarea produselor software (aplicaţii, produse multimedia etc.) în învăţare şi în prezentarea produselor activităţii elevilor;
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
4. Învăţarea prin proiecte |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
5. Promovarea produselor învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării 2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
Curs |
Prof. Marin-Badea Ana Veronica
Prof. Marin-Badea Laurenţiu |
9 – 11 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
16 – 17 |
Evaluare |
|||
II (6h) |
8 – 9 |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
Curs |
|
9 – 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
III (4 h) |
8 – 9 |
4. Învăţarea prin proiecte |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Promovarea produselor învăţării |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; – proiecte, referate, portofolii – portofoliul electronic, teste, referate, recenzii, conspecte, utilizarea produselor software, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ realizarea unui mediu online în care încarcă informaţii şi produse, prin colaborare, o grupă de cursanţi
|
2. Resurse umane:
- Prof. Marin-Badea Ana-Veronica, profesor metodist CCD, formator județean
- Prof. Marin-Badea Laurenţiu, formator județean