V.11. DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR SOCIO-EMOŢIONALE LA COPIII CU VÂRSTE DE LA 3 LA 7 ANI
October 3, 2012V.13. DIDACTICA SPECIALITĂŢII – ELECTROTEHNICĂ/ ELECTROMECANICĂ/ ENERGETICĂ
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Didactica fizicii și chimiei
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: profesori de fizică și chimie din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Științele devin cunoscute și accesibile elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), pe plan didactic și social.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
- Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant
- Deschidere faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale
Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total
|
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. GramaAurelia Prof. Buican Rodica |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. Grama Aurelia Prof. Buican Rodica |
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. Buican Rodica |
10.00-13.30 |
didactice |
Aplicații |
||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi
- Prof. Buican Rodica – formator județean
- Prof. Grama Aurelia – formator județean
- Prof. Papuzu Cornelia – formator județean