II.7. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră
November 25, 2024II.9. Educația STE(A)M în învățământul primar
November 25, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control.
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Dezvoltarea durabilă se bazează pe recunoașterea interdependenței dintre aspectele economice, sociale și de mediu. Și are ca principal scop dezvoltarea abilităților și aptitudinilor necesare absolventului pentru integrarea pe piața muncii în domeniul de specializare. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic. Raportarea la principiile și regulile dezvoltăriidurabile sunt obiective statuate în Parlamentul European.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație pentru dezvoltare durabilă | Educaţia antreprenorială pentru dezvoltare durabilă | personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning/ online | 24 ore | 8 | 9 | 7 | Profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
- Scopul programului
Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important pentru dezvoltarea durabilă a oricărei comunități. Prin Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă a României 2030 se pot dezbate și aplica comportamente adecvate comunităților școlare.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Identificarea principiilor și regulilor dezvoltării dueabile conform legislației în vigoare
– Dezvoltarea comportamentului competitiv şi rational, cooperant și sutnabil.
– Promovarea dezvoltării durabile prin intermediul educației formale, non-formale și informale.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației durabile | 6 | 1 | 3 | 2 |
2. | Legislația privind Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă a României | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Aplicații practice e-learning | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 9 | 7 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea fișelor de activități specifice aplicațiilor financiare de la clasă.
Eseu despre dezvoltarea durabilă în comunitate de elevi.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– Prof. Din Maria Andreea – profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru