II.8. Educaţia antreprenorială pentru dezvoltare durabilă
November 25, 2024II.10. Educaţie incluzivă în învățământul preuniversitar
November 25, 2024Grup țintă: personal didactic din învățământul primar
Criterii curriculare:
1.Nota argumentativă
Programul de formare își propune să sprijine profesorii în activități de tip STE(A)M, cu accent pe înțelegerea tendințelor curente în inovarea curriculumului specific învățământului primar. De asemenea, programul își propune să familiarizeze profesorii cu diverse platforme și instrumente colaborative pentru dezvoltarea competențelor interdisciplinare în predare și pentru integrarea eficientă a conceptelor științifice, tehnologice, inginerești, artistice și matematice în procesul de învățare, oferindu-le astfel posibilitatea de a crea medii de învățare stimulative, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor și abilităților secolului XXI.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație pentru dezvoltare durabilă/
Educație pentru tranziție verde |
Educația STE(A)M în învățământul primar | personal didactic din învățământul primar | Online | 24 | 0 | 18 | 6 | Profesor metodist Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului
Scopul programului este promovarea educației STEAM în învățământul primar
- Competențe formate/ dezvoltate:
– Înțelegerea metodologiei STEAM și a metodelor și tehnicilor de integrare interdisciplinara a acesteia în context educational.
– Dezvoltarea competențelor de proiectare, adaptare și implementare a principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar.
– Dezvoltarea competențelor în elaborarea de Resurse Educaționale Deschise STEAM prin intermediul platformelor și instrumentelor digitale.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Fundamentele educației STEAM. | 2 | – | 2 | – |
2. | Fundamentele educației STEAM. Abordări moderne | 4 | – | 4 | – |
3. | Proiectarea, adaptarea și implementarea principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar | 6 | – | 6 | – |
4. | RED STEAM. Platforme și instrumente digitale | 4 | – | 4 | |
5 | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 8 | – | 2 | 6 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | – | 18 | 6 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
Tema 1: Colaborați cu un alt participant ( învățare colaborativă ) pentru a dezvolta o structură de proiect STEAM pentru o lecție sau o unitate de învățare existentă din curriculumul pentru învățământul primar. Dezvoltați o adaptare optimizată a acesteia, prin integrarea corespunzătoare a principiilor și abordărilor specifice educației STEAM.
Tema 2: Alegeți o platformă sau instrument digital și creați o Resursă Educațională Deschisă ca material suport în implementarea proiectului STEAM propus. Prezentați proiectul și explicați modul în care poate fi utilizat la clasă.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Trușcă Adriana – director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD
– prof. Rogoveanu Elena Corina – profesor învățământ primarr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana