II.10. Educaţie incluzivă în învățământul preuniversitar
November 25, 2024II.12. Educație interculturală, multiculturală şi plurilingvism
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă.
Programul de formare îşi propune să contribuie la perfecţionarea cadrelor didactice privind proiectarea curriculară la procesul de instruire diferenţiată şi personalizată având la bază teoria inteligenţelor multiple presupune un ritm propriu de învăţare şi dezvoltare a deprinderilor. Ştiinţele, disciplinele socio-umane, proiectele din domeniul artelor integrează interesele şi abilităţile elevului. Progresul în cadrul fiecărei discipline este evaluat în baza unor standarde de evaluare. Elevii participă în stabilirea unor scopuri individuale în cadrul fiecărei discipline, evaluând propriul progres, şi descoperind şi găsind căi şi modalităţi proprii de a dobândi şi exprima noile cunoştinţe.
Cadrele didactice vor desfășura activități care implică utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă cu scopul de a crește motivația elevilor și dezvoltarea personală, facilitarea învățării, înțelegerii și gândirii critice, mentorat și sprijin colegial între elevi, sprijinirea colaborării cu părinții, abilități pe care le-au dobândit în urma participării la programele de formare.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală | Educație incluzivă și instruire diferenţiată | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 12 | 6 | 6 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Perfecționarea cadrelor didactice privind proiectarea curriculară la procesul de instruire diferenţiată şi personalizată.
- Competențe formate/ dezvoltate
– identificarea conceptelor fundamentale privind problematica educaţiei diferenţiate;
– analiza si interpretarea sistemului normativ care asigură realizarea instruirii diferenţiate la clasă;
– analiza elementelor de specificitate a educaţiei în clasa diferenţiată.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G suite for Education
– pentru componenta față – în – față: Liceul Tehnologic Ferdinand I, Rm.Vâlcea, CCD Vâlcea
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru – Modalităţi de proiectare curriculară şi instruire | 4 | 2 | – | 2 |
2. | Potenţial, instruire, motivaţie, succes şi insucces şcolar | 4 | 2 | 2 | – |
3. | Strategii de diferenţiere a instruirii | 6 | 4 | 2 | – |
4. | Particularităţi ale învăţării la elevii cu cerinţe educative speciale. Implicaţiile e-learning-ului în diferenţierea instruirii | 6 | 2 | 2 | 2 |
5. | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 4 | 2 | – | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 12 | 6 | 6 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Un proiect didactic la disciplina predată, care să aibă în vedere instruirea diferenţiată, utilizând strategii moderne de predare-învăţare-evaluare.
- Un Plan de intervenţie personalizat pentru disciplina predată
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. dr. Ochia Mădălina Camelia, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Fizică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Lalu Mihaela Victoria, Liceul Tehnologic „Ferdinand I”, Rm. Vâlcea, Geografie, Fizică, Chimie, formator, (certificat formator acreditat ANC, recunoscut de ME)
– prof. Lalu Jany, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Geografie, formator, (certificat formator acreditat ANC, recunoscut de ME)
– prof. Ochia Florin Cristian, Colegiul Naţional de Informatică „Matei Basarab”, Rm. Vâlcea, Informatică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Vâlcea Mărgărita Antoanela