V.16. EDUCAŢIE INCLUZIVĂ. INTERVENŢIE SPECIALIZATĂ CONFORM DIAGNOSTICULUI
October 3, 2012V.18. EVALUARE ŞI EDUCAŢIE
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Denumirea programului:Educaţie pentru sănătate
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Integrarea disciplinei în curriculum şcolar, solicitarea cadrelor didactice (în special din învăţământul primar) de a proiecta şi susţine opţionalul educaţie pentru sănătate. Acest program va eficientiza activitatea didactică, prin formarea cadrelor didactice pentru formarea unui stil de viaţă sănătos, şi prin dezvolatrea unor comportamente adaptative în rândul elevilor.
Durata programului: 48 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
1. Aspecte psihologice ale educaţiei. Sănătate mintală
2. Stil de viaţă sănătos. Sănătatea alimentaţiei. Activitate şi odihnă.Igiena. Sănătatea mediului
3. Violenţă, accidente, abuz
4. Consumul şi abuzul de subsanţe
5. Rolurile sexelor. Sănătatea reproducerii – concepţia şi contracepţia. Infecţiile cu transmitere sexuală. HIV/ SIDA
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1Aspecte psihologice ale educaţiei. Sănătate mintală |
8 h |
2 h |
5h |
1h |
2.Stil de viaţă sănătos. Sănătatea alimentaţiei. Activitate şi odihnă .Igiena. Sănătatea mediului |
8 h |
2 h |
5h |
1 h |
3.Violenţă, accidente, abuz |
8 h |
2h |
5 h |
1h |
4.Consumul şi abuzul de subsanţe |
8 h |
2h |
5 h |
1h |
5.Rolurile sexelor. Sănătatea reproducerii – concepţia şi contracepţia. Infecţiile cu transmitere sexuală. HIV/ SIDA |
12h |
4 h |
7 h |
1h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
48 h |
12 h |
27 h |
9 h |
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
|
1. (8 ore) |
8.00-10.00 |
1 Aspecte psihologice ale educaţiei.Sănătate mintală. |
Curs |
Sandu Elena Daniela |
|
10.00-15.00 |
Aplicaţii |
||||
15,00-16.00 |
Evaluare |
||||
2. (8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Stil de viaţă sănătos. Sănătatea alimentaţiei. Activitate şi odihnă. Igiena. Sănătatea mediului |
Curs |
Georgescu Maria
|
|
10.00-15.00 |
Aplicaţii
|
||||
15,00-16.00 |
Evaluare |
||||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
3.Violenţă, accidente, abuz |
Curs |
Oprea Ion
|
|
Aplicaţii |
|||||
10.00-15.00 |
Evaluare |
||||
15,00-16.00 |
|||||
4. (8 ore) |
8.00-10.00 |
4.Consumul şi abuzul de subsanţe
|
Curs |
Sandu Elena Daniela Georgescu Maria
|
|
Aplicaţii |
|||||
10.00-15.00 |
Evaluare |
||||
|
|||||
15,00-16.00 |
|||||
5. (8 ore) |
8.00-9.00 |
5.Rolurile sexelor. Sănătatea reproducerii – concepţia şi contracepţia. Infecţiile cu transmitere sexuală. HIV/ SIDA |
Curs |
Georgescu Maria Oprea Ion
|
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
||||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||||
12.00-13.00 |
Curs |
||||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
||||
15.30-16.00 |
Evaluare |
||||
6. (8 ore) |
8.00-9.00 |
5.Rolurile sexelor. Sănătatea reproducerii – concepţia şi contracepţia. Infecţiile cu transmitere sexuală. HIV/ SIDA Evaluare finală |
Curs |
Sandu Elena DanielaGeorgescu Maria Oprea Ion |
|
9,00-11,00 |
Aplicaţii |
||||
11,00-12,00 |
Evaluare |
||||
12,00-16,00 |
Evaluare finala |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -Planificare a unui modul, fişă de activiatte;
|
2. Resurse umane:
Formatori implicaţi
- prof. Dobrete Adina, inspector școlar general adjunct, gr.I, formator național
- prof. Calotă Adrian, inspector de specialitate, gr.I, formator național
- prof. Nicolescu Eugenia, inspector de specialitate, gr.I, formator național
- prof. Oprea Ion, inspector de specialitate, gr.I, formator național
- prof. Sandu Elena Daniela, coordonator CJAP, gr. I, formator național
- prof. Georgescu Maria, profesor, gr.I, formator național