II.14. Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului
November 26, 2024II.16. Formarea competenței metacognitive în contextul Lifelong Learning
November 26, 2024Grup țintă: cadre didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare din învățământul preuniversitar sau calificate în alt domeniu decât cel în care activează.
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Pregătirea profesorilor cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare în vederea susținerii unui act educațional de calitate. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar 198/ 2023 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Abilitare curriculară în domeniul de specialitate
|
Formarea cadrelor didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare | cadre didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare din învățământul preuniversitar sau calificate în alt domeniu decât cel în care activează | Blended learning | 24 ore | 12 | 4 | 8 | Profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
- Scopul programului
Acest program are ca scop formarea de specialitate a cadre didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare din învățământul preuniversitar sau calificate în alt domeniu decât cel în care activează.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– Cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– Formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– Dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– Aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1 | Elemente de metodică și pedagogie generală
Managementul clasei de elevi |
4 | – | 2 | 2 |
2 | Documente de proiectare didactică: programa școlară, planificarea, proiectul de lecție | 4 | 2 | – | 2 |
3 | Tehnici de evaluare – aplicații pe discipline de specialitate (itemi de evaluare) | 4 | 2 | – | 2 |
4 | Surse de activitate de învățare interactivă multimedia – manualul digital | 4 | 2 | – | 2 |
5 | Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare | 4 | 4 | – | – |
6 | Managementul carierei didactice | 4 | 2 | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 12 | 4 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în întâlnirile față în față şi webinarii.. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea unui proiect didactic (cu resurse RED și aplicații online)
Resurse umane
- Formatori implicați:
– prof. Andrei Simona, profesor pedagogie și instruire practică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ciuca Ana Maria, profesor învățământ preimar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru