II.17. Formarea competențelor digitale prin utilizarea platformelor educaționale în activitatea didactică
November 26, 2024II.19. Instruire diferenţiată pentru un curriculum adaptat
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare și cu funcții de conducere, îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Cunoașterea problematicii Holocaustului contribuie la o înțelegere profundă a lumii în care trăim. Generațiile actuale evoluează sub semnul unei crize de valori, în care compasiunea, toleranța și chiar susținerea ideii de regim democratic își găsesc tot mai greu locul în universul preocupărilor lor cotidien
Istoria recentă a demonstrat că pericolul statului totalitar nu a dispărut și ar fi o greșeală să credem că el a rămas doar în manualele de istorie. Naționalismul exacerbat și fundamentalismul religios sunt pericole reale pentru societatea românească și anunță o renaștere a gândirii de tip totalitar.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning/ online | 24 ore | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului
Elevii și profesorii au nevoie de instrumente care să le stimuleze gândirea critică, discernământul științific, etic și moral, iar istoria Holocaustului oferă din plin astfel de ocazii. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
- Competențe formate/ dezvoltate
- Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
- Aplicarea instrumentelor care stimulează gândirea critică, discernământul științific, etic și moral.
- Listarea aspectelor de ordin moral şi spiritual create de evenimentele Holocaustului şi modul în care au aplicabilitate în societatea contemporană
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. | 6 | 1 | 3 | 2 |
2. | Discursul antisemit în epoca contemporană | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare | 6 | 3 | 1 | 2 |
4. | Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Eseu – Ce să predăm despre Holocaust?
- Proiectarea unui demers didactic prin care să se formeze sentimente de responsabilitate personală ca cetățean democratic și se valorifică regulile de prelucrare a datele personale.
Resurse umane
- Formatori
– Prof. Ciocan Vetuța – inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Ciocan Valentin – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Samoilă Daniela Mihaela – inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. dr. Diaconu Maria Aurelia, profesor, doctorat, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, profesor istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana