II.18. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei
November 26, 2024II.20. Leadership și comunicare managerială
November 26, 2024Grip țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare îşi propune să contribuie la perfecţionarea cadrelor didactice privind proiectarea curriculară la proces de instruire diferenţiată şi personalizată având la bază teoria inteligenţelor multiple presupune un ritm propriu de învăţare şi dezvoltare a deprinderilor. Ştiinţele, disciplinele socio-umane, proiectele din domeniul artelor integrează interesele şi abilităţile elevului. Progresul în cadrul fiecărei discipline este evaluat în baza unor standarde de evaluare.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Instruire diferenţiată pentru un curriculum adaptat | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 ore | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
|
- Scopul programului
Acest program are ca scop creşterea calităţii actului educational prin abordarea procesului de predare – învăţare – evaluare integrată.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Identificarea conceptelor fundamentale privind problematica educaţiei differentiate.
– Analiza si interpretarea sistemului normativ care asigură realizarea instruirii diferenţiate la clasă;
– Analiza elementelor de specificitate a educaţiei în clasa diferenţiată.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Potenţial, instruire, motivaţie, succes şi insucces şcolar | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Strategii de diferenţiere a instruirii | 6 | 1 | 2 | 3 |
3. | Particularităţi ale învăţării la elevii cu cerinţe educative speciale | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Implicaţiile e-learning-ului în diferenţierea instruirii | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
– Un proiect didactic la disciplina predată, care să aibă în vedere instruirea diferenţiată, utilizând strategii moderne de predare-învăţare-evaluare.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mărgărita Elena Antoanela – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru