II.28. Pedagogie modernă și strategii pentru educația online
November 26, 2024II.30. Practici de predare specifice limbilor străine
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Politici de integrare ale comunității rrome | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2016-2026”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc
- Competențe vizate:
– Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare;
– Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;
– Construirea unor unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Specificul cultural al comunității rrome. | 6 | 1 | 3 | 2 |
3. | Reprezentarea rromului de către majoritate | 6 | 3 | 2 | 2 |
4. | Prezentarea filmelor tematice cu istoria rromilor. Dezbatere | 8 | 3 | 2 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoli individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Analiza unui eveniment contemporan ce a marcat puternic viața comunității rrome.
Proiectul didactic al unei activități prin care se urmărește promovarea tradițiilor în comunitate (pentru învățători, profesori de istorie și discipline socioumane)
Resurse umane
- Formatori
– prof. Ciocan Vetuța – profesor, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. dr. Diaconu Maria Aurelia, profesor doctor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Iacob Ramona Claudia, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Tătuț Anamaria Narcisa, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciocan Valentin – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria