II.39. Proiectele eTwinning: de la proiectare la implementare
November 26, 2024II.41. Specificul activităților de învățare în învățământul special și special integrat
November 26, 2024Grupl țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
În contextul necesităţii dezvoltării unui program pentru educaţie climatică la nivel naţional, fapt menţionat în Strategia Naţională privind Educaţia pentru Mediu şi schimbări climatice pentru perioada 2023-2030 prin propunerea acestui curs dorim să facilităm accesul cadrelor didactice (în mod direct) şi al elevilor (în mod indirect) la informaţii legate de factorii care duc la degradarea mediului şi schimbările climatice şi la oportunităţile de a se implica în activităţi aplicate de protecţie a mediului.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde | Schimbări climatice și mediu în școli sustenabile | personal didactic de predare | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creşterea calităţii proiectării demersurilor didactice centraet pe elevi, demers bazat pe utilizarea instrumentelor adecvate domeniilor de reducere a efectelor schimbărilor climatice şi a protejării naturii.
- Competenţe vizate:
- Înțelegerea unor concepte referitoare la mediul geografic și a relațiilor, interdependențelor dintre componentele acestuia, durabilitate, schimbări climaticeș școli verzi
- Proiectarea demersului didactic centrat pe competențe și bazat pe utilizarea unui set de instrumente elaborate pe tematica reducerii efectelor schimbărilor climatice şi a protejării naturii
- Utilizarea metodelor și tehnicilor interactive de învățare în grup, bazate pe tehnologii pentru explorarea mediului natural
- Dezvoltarea competențelor ecologice și explorarea resurselor educaționale deschise pe tematica protejării mediului
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Puncte de reper teoretice: definirea conceptelor, analiza legislației în vigoare europene și naționale | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Programul național ,,Săptămâna Verde” – implementarea unor activități specifice dedicate schimbărilor climatice și protecţiei mediului | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Set de instrumente pentru promovarea de bune practici și de acțiuni pentru mediu, la nivelul școlii și al comunității | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare | 8 | 3 | 2 | 3 |
5. | Exemple de bună practică | 2 | – | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
– Realizarea unui grafic GANTT a activităților specifice școlilor sustenabile.
– Proiectarea a două activități de învățare pentru programul national ”Săptămâna verde”.
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Dobrete Florentina Adina – profesor, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– prof. Călvun Georgiana Cristiana, profesor geografie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ciobanu Dumitru – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic II, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Tudosoiu Maria Mihaela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Trăistaru Gabriela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana