V.31. METODE INTERACTIVE ŞI DE GRUP
October 3, 2012V.33. MODALITATI DE FORMARE SI DEZVOLTARE DE VALORI SI ATITUDINI PRIN ŞTIINŢE
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: profesori de matematică
Justificarea ofertei:
Este foarte greu ca în contextul noilor orientări şi tendinţe din teoria instruirii printr-o practică rigidă să poţi asigura condiţiile reuşitei. Este nevoie să construim un context flexibil în care să privim învăţământul matematic sub toate aspectele: strategii, conţinut, competenţe, evaluare, etc. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice. Este important ca fiecare profesor să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa şcolii, că şi el este înţeles şi apreciat pentru reuşita elevilor
A fi profesor de matematica si a te face inteles în demersurile tale nu e întotdeauna usor!
De aceea actualul program de formare vine în sprijinul tinerilor absolvenţi de facultate şi nu numai. Program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei oportunităţi de reuşită în proiectarea şi susţinerea unei lecţii pentru fiecare cadru didactic tânar, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate, conform standardelor funcţiei de profesor de matematică:
I. Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional
II. Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative la disciplina matematică.
III. Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii
IV. Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ în cadrul orelor de matematică
V. Elaborarea de strategii eficiente în proiectarea didactică la disciplina matematică.
VI. Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele elevilorşi adaptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere în scopul activizării elevilor
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Componentele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2. Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategegii didactice. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3. Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4. Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Componentele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii |
Curs |
prof. Dicu Florentina |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategegii didactice. |
Curs |
prof. Mazilu Marius |
|
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-10.30 |
3. Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
Curs |
prof. Mazilu Marius |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Evaluare. Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. |
Curs |
prof. Dicu Florentina |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la u-na din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispoziti-velor multimedia (PC şi video proiec-tor) |
Evaluare |
prof. Mazilu Marius prof. Dicu Florentina |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor planificări, teste de evaluare, analize, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video – proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, conspecte, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: –două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite); -un test predictiv; – un test sumativ cu diferite tipuri de itemi -un plan de lectie pentru trei tipuri de lecţie, -proiectare calendaristica anuală -proiectul unei unităţi de învăţare |
2. Resurse umane:
- Prof. Mazilu Marius, formator judeţean
- Prof. Dicu Ileana – Florentina, formator judeţean