V.37. PAȘI SPRE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIȚĂ
October 3, 2012V.39. RESPONSABIL FORMARE CONTINUĂ ŞI RFECŢIONARE ÎN UNITĂŢILE ŞCOLARE
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Profesionalizarea carierei didactice prin mentorat
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) – mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate:
- Cunoaşterea şi înţelegerea specificităţii şi particularităţilor activităţilor de mentorat;
- Aplicarea cu profesionalism a unor principii şi metode de bază din domeniul mentoratului pentru rezolvarea unor probleme asociate debutului profesional în cariera didactică;
- Utilizarea adecvată de criterii, metode standard şi instrumente specifice de evaluare, pentru aprecierea calităţii activităţilor pe care le experimentează debutanţii;
- Elaborarea de proiecte profesionale şi/sau de cercetare prin aplicarea inovativă a unor metode cantitative şi calitative;
- Dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi aduce contribuţii personale la crearea unei adevărate culturi în domeniul mentoratului pentru cariera didactică.
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Bazele conceptuale şi modele ale mentorului |
5 |
1 |
3 |
1 |
Managementul calităţii activităţii de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Standarde de calitate în practica pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Etape în desfăşurarea practicii pedagogice |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
|
Total |
24 |
4 |
12 |
8 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 1 h pauză |
Bazele conceptuale şi modele ale mentorului |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
2 |
8-14 1 h pauză |
Managementul calităţii activităţii de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
3 |
8-14 1 hpauză |
Standarde de calitate în practica pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
4 |
8-14 1 h pauză |
Etape în desfăşurarea practicii pedagogice |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Turmacu Carmen |
Modalități de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru: frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain – stormingul, interviul, înregistrări audio-video, proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
2. Resurse umane
- Turmacu Carmen – prof. dr. fizică, grad didactic I; formator
- CV europass