II.1.2. Abilitare curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
November 24, 2025II.1.4. De la abecedar la tastatură: literație și digitalizare pentru cei mici
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare din învățământul primar
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Realizarea unei cărți de colorat pentru elevii din ciclul primar reprezintă o activitate creativă și educativă, cu impact direct asupra dezvoltării gândirii vizuale, a motricității fine și a exprimării artistice. Utilizarea unui program digital gratuit permite cadrelor didactice să creeze resurse personalizate, adaptate nivelului de vârstă și particularităților copiilor, inclusiv ale celor cu CES. Prin acest curs, învățătorii dobândesc competențe digitale aplicate domeniului arte vizuale, contribuind la diversificarea materialelor curriculare și la stimularea motivației pentru învățare prin activități atractive și interactive.
- Informații generale:
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr total de ore | Distribuția nr ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară
|
Cum realizăm o carte de colorat digitală pentru elevii din ciclul primar | personal didactic de predare din învățământul primar | Online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD
Șandru Valeria |
- Scopul programului:
Scopul programului este de a dezvolta competențele digitale și creative ale cadrelor didactice din învățământul primar, prin formarea acestora în utilizarea unor instrumente gratuite pentru realizarea de resurse vizuale educative. În mod concret, cursul urmărește să sprijine învățătorii în proiectarea și elaborarea unei cărți de colorat adaptate nivelului de vârstă și nevoilor elevilor, cu accent pe stimularea exprimării artistice, a motricității fine și a învățării prin joc. Programul contribuie astfel la îmbogățirea resurselor curriculare și la aplicarea creativă a conținuturilor din aria arte vizuale și educație plastică.
- Competențe vizate
C1 Însușirea noțiunilor de design grafic, structură carte educațională, adaptare curriculară.
C2 Utilizarea instrumentelor digitale gratuite, realizarea ilustrațiilor și organizarea lor într-un document PDF.
C3 Dezvoltarea creativității, gândirii vizuale, adaptarea strategiilor de lucru la nevoile elevilor.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat :
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr total ore/ modul/ temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Introducere și planificare | 6 | – | 3 | 3 |
| 2 | Crearea desenelor digitale | 6 | – | 3 | 3 |
| 3 | Organizarea și designul cărții | 6 | – | 3 | 3 |
| 4 | Finalizare și integrare didactică | 7 | – | 5 | 2 |
| Nr total ore program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: portofoliu individual cu lucrări digitale.
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Ioana Lidia Paula, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Pascu Luminița, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
– prof. Spiridon Rodica-Gabriela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


