II.1.15. Program de formare a cadrelor didactice cu grad didactic I și II în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
November 24, 2025II.2.1. Împreună pentru o școală mai bună
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control care face parte din comisia județeană de organizare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase este reprezentată ca domeniul prioritar de formare în acest an școlar.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Program de formare a cadrelor didactice care fac parte din comisia județeană de organizare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control care face parte din comisia județeană | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Pregătirea cadrelor didactice cu grad didactic I și II în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase.
- Competențe vizate:
C1 Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale
C2 Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;
C3 Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;
C4 Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Componentele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” | 5 | – | 3 | 2 |
| 3. | Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor | 8 | – | 6 | 2 |
| 4. | Elemente de deontologie în procesul de evaluare | 8 | – | 3 | 5 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 14 | 11 | ||
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare teorie | Evaluare
aplicaţii |
Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | • analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică;
• realizarea unor exerciţii practice de optimizare a evaluării curente, prin utilizarea criteriilor de notare raportate la obiective/ competenţe. • se va realiza o activitate pe grupe, pentru elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională de evaluare. • se va desfăşura o activitate individuală, pentru analiza corelaţiei dintre o variantă de subiect şi barem; activitatea se încheie printr-o discuţie, în cadrul căreia ideea centrală va fi unitatea existentă între sarcina de lucru şi răspunsul aşteptat, prin terminologia utilizată. • se va realiza un joc de rol cu tema ”Comunicarea dintre profesorul evaluator şi elev”, pentru analiza şi interpretarea rezultatelor evaluării, prin interpretarea rezultatului obţinut de elev la un moment dat, corelând nota cu criteriile care au stat la baza notării, şi, după caz, menţionarea unor căi de optimizare a rezultatelor. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
- elaborarea unui proiect didactic prin care să fie pusă în evidenţă relaţia dintre curriculum şi evaluare,
- elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evaluare.
Resurse umane
- Formatori implicați:
- a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Mărăcine Simona Maria, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Păunei Ramona Lavinia – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Iacob Ramona Claudia, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Olariu Mariana Mirela, profesor limba română, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ionescu Maria Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Pleșea Adina Cristina, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
– prof. Tănasie Daniela Valeria, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
- c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Ciocan Vetuța – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ene Constantin Radu, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ionescu Arta Mădălina – profesor filosofie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Diaconu Maria Aurelia – profesor filosofie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Zamfir Adrian, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Roșca Aurelian, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gavrișiu Iuliana Claudia – profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, Director Centrul de Excelență, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Tricuță Algina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gîrban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Stan Oana Elena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- i) ”Educație timpurie”
– prof. Stan Larisa Giorgiana, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Brenoaia Aurora, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Ceaușoglu Elenonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Sandu Florin Laurențiu, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
- Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


