II.2.3. Management educațional pentru dezvoltare durabilă
November 24, 2025II.2.5. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Profesorul diriginte desfăşoară activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesională pentru elevii clasei. Activităţile se referă la responsabilitățile specifice funcției de diriginte, așa cum sunt ele prevăzute în ROFUIP. Aplicabilitatea lor va fi descopeptă în cadrul acestui curs.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Managementul activităților specifice funcției de diriginte | personal didactic de predare | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Programul de formare îşi propune să realizeze o aprofundare a noțiunilor și formarea competențelor specifice funcției de diriginte.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1 Proiectarea, realizarea și evaluarea activităților specifice funcției de diriginte;
C2 Utilizarea unor strategii didactice caracteristice activităților de dirigenție în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul grupului țintă (elevi/părinți);
C3 Elaborarea de proiecte educaţionale în domeniul consilierii și orientării în vederea optimizării procesului didactic.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Specificul activității de dirigenție: competențe, atribuții, portofoliu. | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Domenii de conținut în consiliere și orientare. | 5 | – | 2 | 3 |
| 3. | Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui. | 8 | – | 5 | 3 |
| 4. | Proiecte educaționale nonformale.
Caracteristici ale actvității de consiliere parentală |
8 | – | 5 | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: Proiectarea unei activități de consiliere și suport parental care să cuprindă toate elementele prezentate în curs.
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist Mărgărita Elena Antoanela


