II.2.6. Strategia anticorupție în educație
November 24, 2025II.2.8. Strategii alternative educaționale
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Strategia de evaluare internă a calității | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creșterea calității proceselor manageriale în unitățile de învățământ.
- Competențe vizate:
C1 Abilitatea de a folosi tehnici de managent a calității specifice instituțiilor de învățământ.
C2 Elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
C3 Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
C4 Aplicarea deontologiei profesionale pentru organizaţia şcolară.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Dezvoltare instituțională
Structuri organizatorice specifice |
4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Metode si tehnici de management | 4 | – | 2 | 2 |
| 3. | Managementul prin obiective | 6 | – | 4 | 2 |
| 4. | Managementul prin buget şi proiecte | 8 | – | 4 | 4 |
| 5. | Aplicații practice | 3 | – | 2 | 1 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual.
|
Structura portofoliului de evaluare: planul operațional, PDI/ PAS
Resurse umane:
- Formatori implicați:
– Prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator, formator CCD
– Prof. Ciocan Vetuța, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator, formator CCD
– Prof. Dobrete Florentina Adina, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela


