II.2.8. Strategii alternative educaționale
November 24, 2025II.3.2. Strategii educaționale de mentorat și coaching în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
În contextul învățământului preuniversitar, rolul școlii nu este doar de a transmite cunoștințe academice, ci și de a contribui activ la dezvoltarea echilibrului emoțional și a competențelor socio-emoționale ale elevilor. Un mediu școlar sănătos emoțional poate avea un impact semnificativ asupra performanțelor școlare, relațiilor interpersonale și sănătății mintale a elevilor.
Dezvoltarea emoțională este esențială pentru formarea armonioasă a elevilor, influențând direct capacitatea lor de învățare, relaționare și adaptare socială. În contextul provocărilor tot mai mari cu care se confruntă tinerii (stres, anxietate, bullying, lipsa motivației), un curs dedicat inteligenței emoționale le oferă instrumentele necesare pentru a-și înțelege și gestiona emoțiile, pentru a dezvolta empatia, comunicarea asertivă și reziliența. Implementarea unui astfel de curs sprijină nu doar performanța școlară, ci și sănătatea mintală și echilibrul interior, contribuind la formarea unor adulți responsabili și echilibrați emoțional.
- Informații generale:
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr total de ore | Distribuția nr ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | ||||||
|
Mentorat didactic |
Dezvoltarea emoțională în învățământul preuniversitar | personal didactic de predare | Online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului:
Scopul programului este asigurarea suportului psiho-emoțional pentru copii și tineri, precum și sporirea siguranței acestora la școală și în comunitate. În acest context, am elaborat prezentul material, care cuprinde activități ce abordează teme legate de sănătatea socio-emoțională: înțelegerea emoțiilor de bază, a consecințelor și contextelor acestora; exprimarea și trăirea emoțiilor; reglarea emoțională și controlul mediului.
- Competențe vizate
C1 Adaptarea rolului cadrului didactic la dezvoltarea emoțională a elevilor.
C2 Dezvoltarea tehnicilor și strategiilor de lucru cu elevii prin folosirea instrumentelor psihopedagogice.
C3 Utilizarea conceptelor socio-emoționale și a instrumentelor benefice dezvoltării emoționale.
C4 Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare pentru crearea unui mediu școlar sănătos.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat :
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr total ore/ modul/ temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Ce înseamnă dezvoltarea emoțională? | 6 | – | 3 | 3 |
| 2 | Dezvoltarea emoțională în școală | 6 | – | 3 | 3 |
| 3 | Instrumente benefice dezvoltării emoționale | 6 | – | 4 | 2 |
| 4 | Provocări, aplicații practice, exemple de bune practici | 7 | – | 4 | 3 |
| Nr total ore program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare: Elaborarea unui eseu pe tematica cursului.
Resurse umane:
- Formatori implicaţi:
– prof. Angelescu Daniela Ioana, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC
– prof. Mihai Mihaela Diana, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC
– prof. Ceaușoglu Anelice Eleonora, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– prof. Stroescu Laura, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


