II.3.1. Dezvoltarea emoțională în învățământul preuniversitar
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Activitățile de orientare urmăresc dezvoltarea personală și înzestrarea tânărului cu cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei cariere. Educarea tinerilor pentru independență și flexibilitate le permit acestora exercitarea unui control asupra propriei dezvoltări și asigură flexibilitate în managementul carierei.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Mentorat didactic | Strategii educaționale de mentorat și coaching în orientarea școlară și profesională a copiilor | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Adulții trebuie să ajute elevii în luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
- Competenţe vizate:
C1. Adoptarea atitudinilor pozitive la un stil de viaţă sănătos și echilibrat.
C2. Mentorat și coaching în contexte școlare și extrașcolare;
C3. Reflectarea asupra motivației și eficacității strategiilor pentru progres în învățare;
C4. Luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Cunoștințe despre sine
Informații ocupaționale |
4 | – | 3 | 1 |
| 2. | Mentorat și coaching în clasa de elevi | 5 | – | 3 | 2 |
| 3. | Luarea deciziei. Planificare | 6 | – | 3 | 3 |
| 4. | Rezolvare de probleme. Dezvoltare personală și profesională | 8 | – | 5 | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual.
|
Structura portofoliului de evaluare: elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic
Resurse umane:
- Formatori implicați:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, gradul didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel


