Educația viitorului prin competențe digitale, competențe media și tehnologii AI pentru o gândire critică
November 25, 2025Inițiere în calcul tabelar (Excel)
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare îşi propune să dezvolte modele şi scenarii posibile de dezvoltare profesională pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar prin activităţi didactice colaborative, respectiv prin împărtășirea și valorificarea experiențelor didactice individuale, care apoi să fie integrate în demersul didactic realizat în mediul virtual. Mai exact, programul de formare propus spre avizare este conceput în scopul de a crea un cadru favorabil pentru a fi generate modele și practici didactice stimulative pentru optimizarea procesului de instruire, pentru eficientizarea strategiilor didactice utilizând resursele TIC, dar mai ales prin integrarea acestora în demersul didactic.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Competențe TIC/ digitale/ Nanotehnologii/ Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | Formarea competențelor digitale prin utilizarea platformelor educaționale în activitatea didactică | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Prin parcurgerea programului de formare, beneficiarii acestuia vor dobândi competențe pentru a concepe soluţii inovative de integrare a instrumentelor TIC în activitatea de învăţare, familiarizarea cu noi strategii de predare și evaluare pentru lecţiile pe care le vor susține cu efectivele de elevi.
- Competenţe formate/ dezvoltate
C1 Aplicarea metodelor interactive specifice instruirii în mediului online.
C2 Stimularea creativitatății cadrelor didactice în procesul de predare, învățare, evaluare.
C3 Elaborarea unor instrumente de evaluare care să fie valorificate în instruirea realizată în mediul online.
C4 Integrarea instrumentele multimedia în activitățile didactice formale și nonformale.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Definirea conceptelor despre autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | 4 | 1 | 1 | 2 |
| 2. | Aplicații online folosite în procesul de predare – învățate – evaluare (prezzi, padlet, quizz. learningapps, wordwall, kahoot, mentimenter ș.a.) | 6 | 1 | 4 | 2 |
| 3. | Metode interactive folosite în cadrul webinarii sincronlor în mediul educațional (video conferințe, platforme educaționale, instrumente google) | 6 | 3 | 2 | 1 |
| 4. | Integrarea multimedia în activitățile didactice formale și nonformale (selectare filme tematice, inserare link-uri, creare video, album foto etc. prin mijloace multimedia) | 8 | 3 | 3 | 2 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual.
|
Structura portofoliului de evaluare: Crearea unui demers didactic, activitate de învățare la distanță, la disciplina predată.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL, formator CCD
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL, formator CCD
– Prof. Fîrtățescu Paula, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL, formator CCD
– Prof. Ciochina Ana Luisa, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL, formator CCD
– Prof. Chiru Maria Ramona, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL, formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


