Incluziunea începe în clasă!
November 25, 2025O școală fără bullying
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare acoperă nevoile profesorilor de a răspunde unui fenomen social îngrijorător, cu efecte negative atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, la nivelul individului și al comunității. Bullyingul este o acțiune care produce injurii celorlalți efectuată în mod repetat, care se poate manifesta fizic, prin agresivitate fizică sau psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție | Managementul cazurilor de bullying și cyberbullying în mediul școlar
|
personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar | Blended learning | 25 | 13 | 6 | 6 | profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Prevenirea bullyingului pentru a crea un mediu sigur, respectuos și incluziv, prin educarea și conștientizarea elevilor, profesorilor și părinților cu privire la efectele negative ale acestuia.
- Competențe formate/ dezvoltate:
C1 Cunoașterea caracteristicilor bullyingului și cyberbullyingului în mediul școlar.
C2 Conștientizarea efectelor bullyingului și cyberbulllyingului la nivelul individului și al comunității;
C3 Identificarea modalităților de prevenire a bullyingului și cyberbullyingului în mediul școlar.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education, unități de învățământ
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Bullyingului/ cyberbullyingului – delimitări conceptuale | 5 | 3 | – | 2 |
| 2. | Normele metodologice de aplicare a legii împotriva violenței psihologice-bullying | 6 | 3 | 2 | 1 |
| 3. | Managementul conflictelor, inteligența emoțională și prevenirea bullyingului | 6 | 2 | 1 | 3 |
| 4. | Instrumente pentru identificarea timpurie și intervenția adecvată în cazuri de bullying | 8 | 5 | 3 | – |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 13 | 6 | 6 | |
- Modalități de evaluare a cursanților:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare
1.Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea bullyingului în școală – eseu
- Bullying /Cyberbullying- Studiu de caz
Resurse umane
- Formatori
– prof. Gherghinoiu Mihaela, profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Becheru Ramona, profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Becheru Cosmin – profesor învățământ pimar, grad I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


