De la Holocaust la prezent: Educație împotriva urii și discriminării
November 25, 2025Educație financiară și economie aplicată pentru profesori
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Combaterea xenofobiei, rasismului și a discriminării | Împreună în diversitate: Politici pentru incluziunea rromilor | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | Blended learning | 25 | 14 | – | 11 | Profesor metodist CCD
Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2016-2026”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc
- Competențe vizate:
C1 Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare;
C2 Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;
C3 Construirea unor unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education, unități de învățământ
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate | 4 | 2 | – | 2 |
| 2. | Specificul cultural al comunității rrome. | 6 | 4 | – | 2 |
| 3. | Reprezentarea rromului de către majoritate | 7 | 3 | – | 4 |
| 4. | Prezentarea filmelor tematice cu istoria rromilor. Dezbatere | 8 | 5 | – | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 14 | – | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Analiza unui eveniment contemporan ce a marcat puternic viața comunității rrome.
Proiectul didactic al unei activități prin care se urmărește promovarea tradițiilor în comunitate (pentru învățători, profesori de istorie și discipline socioumane)
Resurse umane
- Formatori
– Prof. Ciocan Vetuța – profesor, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor doctor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator național
– prof. Ene Constantin Radu, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator CCD
– Prof. Ciocan Valentin – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD
– Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


