Împreună în diversitate: Politici pentru incluziunea rromilor
November 25, 2025Educaţia antreprenorială pentru dezvoltare durabilă
November 25, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Programul răspunde necesității stringente de a forma cadrele didactice în domeniul educației financiare, în conformitate cu noile cerințe curriculare și prioritățile Ministerului Educației privind dezvoltarea competențelor pentru viață.
- Informații generale:
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde | Educație financiară și economie aplicată pentru profesori | Personal didactic de predare | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului:
Dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în domeniul educației financiare, în vederea utilizării resurselor, metodelor și aplicațiilor specifice în activitatea didactică și extracuriculară.
- Competențe vizate
C1 Înțelegerea conceptelor economice și financiare de bază
C2 Capacitatea de a elabora activități didactice cu tematică financiară
C3 Utilizarea metodelor interactive în predarea educației financiare
C4 Integrarea principiilor economiei sustenabile în activitatea educațională
C5 Utilizarea resurselor digitale și platformelor online pentru activități financiare
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Bazele educației financiare – concepte fundamentale | 4 | 2 | 2 | |
| 2. | Planificare bugetară și economisire – aplicații practice | 6 | 4 | 2 | |
| 3. | Metodologii didactice și resurse digitale în predarea educației financiare | 7 | 3 | 4 | |
| 4. | Finanțele personale și comportamentul economic responsabil | 8 | 5 | 3 | |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | ||
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs (fișe de lucru, exerciții, materiale auxiliare create). | Portofoliu individual.
|
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea unui plan de lecție sau proiect didactic cu tematică financiară
Resurse umane
- Formatori
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor istorie, inspector colar, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Ionescu Mădălina Arta, profesor socioumane, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana


