Educație financiară și economie aplicată pentru profesori
November 25, 2025Learning by doing – „Școala Altfel” și „Săptămâna verde”
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Dezvoltarea durabilă se bazează pe recunoașterea interdependenței dintre aspectele economice, sociale și de mediu. Și are ca principal scop dezvoltarea abilităților și aptitudinilor necesare absolventului pentru integrarea pe piața muncii în domeniul de specializare. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic. Raportarea la principiile și regulile dezvoltăriidurabile sunt obiective statuate în Parlamentul European.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde | Educaţia antreprenorială pentru dezvoltare durabilă | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD
Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important pentru dezvoltarea durabilă a oricărei comunități. Prin Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă a României 2030 se pot dezbate și aplica comportamente adecvate comunităților școlare.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1 Identificarea principiilor și regulilor dezvoltării dueabile conform legislației în vigoare
C2 Dezvoltarea comportamentului competitiv şi rational, cooperant și sutnabil.
C3 Promovarea dezvoltării durabile prin intermediul educației formale, non-formale și informale.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației durabile | 5 | – | 3 | 2 |
| 2. | Legislația privind Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă a României | 5 | – | 3 | 2 |
| 3. | Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială | 7 | – | 5 | 2 |
| 4. | Exemple de bună practică | 8 | – | 3 | 5 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea fișelor de activități specifice aplicațiilor financiare de la clasă.
Eseu despre dezvoltarea durabilă în comunitate de elevi.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator național
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Din Maria Andreea – profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), formator CCD
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel


