MIJLOACE MODERNE ŞI CREATIVITATE ÎN EDUCAŢIA RELIGIOASĂ
November 17, 2011PERFECŢIONAREA ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE PRIN E-LEARNING
November 17, 20111.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice (educatoare, învățători, profesori)
Justificarea ofertei:
Ca urmare a evoluțiilor sociale din ultimele decenii și a impunerii opțiunilor strategice pentru libertate, democrație, alternativitate și pluralism, conflictul nu mai este perceput ca o boală a organizației, ci ca un lucru firesc, inevitabil și chiar dezirabil pentru sănătatea organizațiilor. De aceea trebuie să găsim un punct grad optim de conflict în care beneficiile obținute prin potențialul inovativ al conflictului sunt maxime, iar pierderile în eficiența organizației (inerente situațiilor conflictuale) sunt minime.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi specifică;
- Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune” şi a capacităţilor de cunoaştere;
- Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice;
– Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Conflictul.Definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Abilităţi de comunicare în managementul conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Negocierea. Contextele negocierii |
5 h |
2 h |
3 h |
– |
Negocierea / rezolvarea conflictelor |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
Medierea conflictelor |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
Evaluare finală |
3 h |
|||
Total |
24 |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-16 |
Conflictul.definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
2 |
8-13 |
Negocierea. Contextele negocierii |
curs |
Prof. Grama Aurelia |
3 |
8-16 |
Negocierea / rezolvarea conflictelor |
curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
4 |
9-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Papuzu Cornelia |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Studiu de caz – Conflictul – negocierea/rezolvarea |
2.Resurse umane
- Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Prof. Papuzu Cornelia – formator județean, director CCD Vâlcea
Prof. Nichita Ligia – formator județean – psiholog școlar
Prof. Grama Aurelia – formator județean, metodist CCD Vâlcea
Certificare: adeverinţă CCD