RESPONSABIL FORMARE CONTINUĂ ŞI PERFECŢIONARE ÎN UNITĂŢILE ŞCOLARE
November 17, 2011Activitati 2011-2012
November 17, 2011I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Tehnici folosite în educaţia plastică
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar si primar
Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să ofere cadrelor didactice informaţii cu privire la modul în care normele didacticii pot fi aplicate la predarea educaţiei artistico-plastice ca obiect de învăţământ. Introducerea în problematica actuală a didacticii disciplinei (definiţia şi obiectul său) va fi secondată de o prezentare detaliată a metodologiei predării-învăţării educaţiei artistico-plastice, accentuându-se necesitatea reconsiderării metodelor clasice şi a utilizării lor în spirit modern, euristic, alături de cele active, recomandate de didactica actuală. Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate
- să înţeleagă şi să utilizeze corect limbajul specific pedagogiei în organizarea predării cunoştinţelor de specialitate
- să cunoască documentele care reglementează predarea-învăţarea educaţiei artistico-plastice în ciclul preprimar si primar
- să operaţionalizeze corect obiectivele lecţiilor de educaţie artistico-plastică
- să cunoască principalele metode de predare-învăţare şi modalităţile specifice de a le utiliza în lecţiile de educaţie artistico-plastică
- formarea deprinderilor copiilor de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele în diferite situaţii de viaţă, de a conştientiza stilurile de învăţare pe care le preferă (adică cum învaţă o poezie, o poveste, cum realizează un desen, o construcţie etc., cel mai repede);
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Introducere: prezentarea problematicii cursului şi a temelor ce urmează a fi analizate; evidenţierea obiectivelor ce trebuie atinse la sfârşitul cursului şi a formei de examinare |
2 |
2 |
||
Rolul şi importanţa educaţiei artistico-plastice la ciclul preşcolar şi primar |
10 |
3 |
6 |
1 |
Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
8 |
4 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
– |
– |
4 |
Total |
24 |
9 |
9 |
6 |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8.00-10.00 |
Prezentarea cursului |
curs |
Vasile Nelu |
2 |
9.00-12.00 |
Stilul – sinteză a trăsăturilor estetice dominante |
curs |
Vasile Nelu |
3 |
10.00-12.00 |
Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
curs |
Vasile Nelu |
– Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
portofoliu |
II. Resurse umane
Formatori implicaţi:
- Vasile Nelu -ISJ Vâlcea
- Dican Gheorghe – Presedinte U.A.P. Valcea
- Stefan Natalia – prof. gr. I, formator judetean
- Maria Ohîi – profesor metodist, formator județean
Certificare: adeverinţă CCD