III.4. CONSILIERE ŞI ORIENTARE
October 2, 2014III.6. CONSILIERUL ŞCOLAR – PERSOANA ŞI PROFESIONISTUL
October 2, 20141. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
– Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie
– Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului
– Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani
– Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie
– Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora
– Colaborează cu familia şi comunitatea locală
– Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor |
4h |
2h |
2h |
2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
6h |
2h |
4h |
3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor |
3h |
1h |
2h |
4. Realizarea asistenței educative a părinților |
3h |
1h |
2h |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului |
3h |
1h |
2h |
6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
3h |
1h |
2h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
Total
|
24 h |
8h |
14h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor 2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
Curs |
Bică Andra
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul 3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor 4. Realizarea asistenței educative a părinților |
Curs |
|
10.00-11.00 |
Aplicații |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-14.00 |
Aplicații |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-09.00 |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului 6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
||||
12.00-14.00 |
||||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- prof. Bică Andra, director CCD, formator judeţean
- prof. Din Maria Andreea, profesor metodist CCD,formator judeţean