III.29. PERFECȚIONAREA PROFESORILOR METODIȘTI DIN IPT
October 2, 2014III.31. RESPONSABIL FORMARE CONTINUĂ ŞI PERFECŢIONARE ÎN UNITĂŢILE ŞCOLARE
October 2, 20141. Criterii curriculare:
Tipul programului: abilitare curriculară
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc sa-si imbunatateasca folosirea calculatorului in cadrul activitatilor scolare si extrascolare
Justificarea ofertei: existenţa laboratoarelor de informatica din fiecare unitate scolara, introducerea utilizarii calculatorului in cadrul activitatilor scolare duce îmbunătătirea şi chiar restructurarea modului de predare-învățare-evaluare prin adaptarea curriculumului fiecărei discipline la cerintele societătii informatizate, care necesită utilizarea, perfectionarea şi adaptarea continuă la concept
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
– Identificarea elementelor specifice sistemelor informatice
– Prelucrarea informatiei în format digital
– Elaborarea de produse informatice care să dezvolte spiritul inventiv
Planificarea pe stagii/ module tematice:
|
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Utilizarea aplicatie Word |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Calculul tabelar Microsoft Excel |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
5 h |
1h |
3h |
1h |
4. Internet, softuri educationale |
7 h |
3h |
3h |
1h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24h |
6 h |
12 h |
6 h |
Calendarul programului:
|
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
14-15 |
1. Utilizarea aplicatie Word |
Curs |
Prof. Bologa Cristina
Prof. Tanasie Daniela |
15-18 |
Aplicaţii |
|||
18-19 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 9 |
2. . Calculul tabelar Microsoft Excel |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II |
14-15 |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
Curs |
|
15-18 |
Aplicaţii |
|||
18-19 |
Evaluare |
|||
IV |
8 – 11 |
4. . Internet, softuri educationale |
Curs |
|
11-14 |
Aplicaţii |
|||
14-15 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, , dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste,referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unei prezentari a unei activitati scolare in Power Point sau prezentare soft educational folosit |
2. Resurse umane:
- Prof.Bologa Cristina, formator județean
- Prof. Tanasie Daniela, formator județean