II.1. Abilitarea corpului de metodiști din învățământul preuniversitar
September 15, 2015III.1. Formare de formator
September 15, 20151. Criterii curriculare
Public – ţintă: absolventi cu diplomă de licenţă ai unei facultăţi, care lucrează în sistemul de învatamant preuniversitar, în instituţii cu caracter educaţional, în mass-media cu specific educaţional.
Justificare: pentru că avem nevoie de lideri care înţeleg că progresul e mai important decât perfecțiunea şi pentru că avem nevoie de lideri care se pricep să coopereze eficient.
Durată: 90 de ore
Număr de credite: 25
Curriculum-ul programului:
Scop:
Ø De a furniza competenţe manageriale în domeniul marketingului şi comunicării şcolare;
Ø De a dezvolta gândirea strategică la nivelul cursanţilor pentru a putea analiza şi defini schimbările ce au loc la nivelul organizaţiilor;
Ø De a ajuta cadrele didactice să contribuie la îmbunătăţirea stării actuale a managementului unităţilor şcolare.
Obiective:
Ø Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de manager: proiectarea, dezvoltarea, organizarea, implementarea şi evaluarea;
Ø Sensibilizarea şi responsabilizarea managerului din învăţământul preuniversitar cu privire la necesitatea elaborării şi derulării unor programe de formare în rezonanţă cu nevoile de dezvoltare şi optimizare identificate la nivelul organizaţiei pe care o conduce;
Ø Dezvoltarea şi extinderea competenţelor transversale privind rolurile sociale şi dezvoltarea personală şi profesională, interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic, asumarea de responsabilităţi privind organizarea, conducerea şi îmbunătăţirea perfor-manţei strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi;
Ø Dezvoltarea/consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibi-litate a posturii de manager în contexte cu profil diferit;
Ø Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona managementului la înalte standarde de calitate.
Competenţe vizate:
Ø De elaborare a strategiei de dezvoltare a instituţiilor educaţionale;
Ø De fundamentare a viziunii, misiunii şi obiectivelor strategice ale unei organizaţii;
Ø De implementare şi gestionare a schimbărilor strategice la nivelul organizaţiei;
Ø De identificare a elementelor culturii organizaţionale;
Ø Dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare şi muncă în echipă.
Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat:
I. Şcoala ca organizaţie. Dezvoltarea instituţională. Teoria generală a managementului educaţional– 10 ore
II. Managementul comunicării în organizaţiile şcolare – 13 ore
III. Managementul calităţii totale în educaţie – 13 ore
IV. Politici educaţionale. Marketing educational– 13 ore
V. Managementul proiectelor în educaţie– 13 ore
VI. Managementul juridic şi legislaţie şcolară – 13 ore
VII. Informatizare în managementul educaţional – 13 ore
VIII. Evaluare finală – 2 ore
Activităţi: prezentări, dezbateri, exerciţii individuale şi de grup
Rezultate: întocmirea corectă a documentelor şcolare; comunicare eficientă intra şi interinstitu-ţională; promovarea printr-un marketing eficient a imaginii instituţiei de învăţământ.
Calendarul programului: semestrul I, semestrul al II-lea, anul şcolar 2015-2016.
Modalităţi de evaluare: fişe de lucru, teste, portofolii.
2. Resurse umane:
Formatori:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean
Prof. Din Maria Andreea, inspector specialitate, formator județean
Lect. Univ. dr. Tița Victor
Taxa: 450 de lei