IV.4. Abilităţi de prevenire a absenteismului si crestere a participarii scolare
September 16, 2015IV.5. Aspecte pragmatice în metodica limbii române
September 16, 20151. Criteriicurriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Sprijinirea integrarii sociale pe termen lung a tinerilor (prescolari si elevi) aflati in risc de absenteism scolar si mentinerea acestora in scoala prin utilizarea unui cadru adecvat de aplicare a unor solutii educationale alternative specifice, inovatoare, dublate de orientare si consiliere.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Proiectarea, conducerea şi realizare a procesului instructiv-educativ
– Dezvoltarea capacităţii de a înţelege realitatea grupurilor aflate în situaţii de risc;
– Să comunice mai bine cu membrii grupurilor dezavantajate;
– Să aleagă metodele de lucru astfel încât să obţină cele mai bune rezultate în consilierea elevilor aflaţi în situaţia riscului de absenteism şcolar;
– Să identifice metode şi strategii de creştere a participării şcolare.
b. Planificarea pe modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Categorii de elevii aflaţi în situaţii de risc. |
4h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Grupuri dezavantajate. Caracteristici şi dimensiuni psihoeducaţionale. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3.Abordarea integrată grupurilor dezavantajate |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
4.Consiliere elevilor aflaţi în situaţia de absenteism şcolar |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
5.Metode şi tehnici de creştere a participării şcolare |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
13,5 h |
4,5 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Categorii de elevii aflaţi în situaţii de risc. |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Popa Emil |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Grupuri dezavantajate. Caracteristici şi dimensiuni psihoeducaţionale. |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Abordarea integrată grupurilor dezavantajate 4. Consiliere elevilor aflaţi în situaţia de absenteism şcolar |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Popa Emil |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. Metode şi tehnici de creştere a participării şcolare |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Popa Emil |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -elaborarea unui program educativ de creştere a participării şcolare; proiectarea unei secvenţe de consiliere şcolară. |
2. Resurse umane:
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, formator județean
Prof. Popa Emil, formator județean