CURS MANAGER PROIECT
November 15, 2011CURS DE INIŢIERE ŞI UTILIZARE A LIMBII ENGLEZE / în cadrul Programului POSDRU/19/1.3/G/26145 – «Profesori în societatea cunoaşterii »
November 15, 2011I. Criterii curriculare:
Tipul de program: formare şi dezvoltare profesională; iniţierea şi abilitarea profesorilor de alte specialităţi în vederea utilizării Limbii engleze la nivel conversational.
Public tinta vizat: profesori de alte discipline decât Limba engleza
Justificare ofertei:
• cererea cadrelor didactice din sistemul preuniversitar în vederea învăţării active a limbii engleze;
• realizarea unei mai bune pregătiri a profesorilor pentru înţelegerea orală a mesajelor;
• stăpânirea tehnicilor de comunicare, tehnici transferabile.
Durata: 52 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Relaţiile interumane: 18 ore
– salut şi răspuns la salut.
– prezentare personală sau a unei alte persoane.
– formulare de cerinţe şi oferte (Can I help you?, Will you take that?)
– cererea unei informaţii ( Excuse me, where`s the park?, It`s over there)
– exprimarea părerii ( I think, I don`t think)
– exprimarea preferinţelor ( I like, I don`t like, Which do you prefer?)
2. Viaţa de zi cu zi: 18 ore
– conversaţii la telefon
– cunoaşterea zilelor săptămânii, exprimarea datei şi a orei.
– citirea şi alcătuirea unor mici dialoguri după modele oferite (la gară, la hotel, la vamă, la
restaurant)
3. Elemente de construcţie a comunicării – 16 ore
– pluralul substantivelor, adjectivul – gradele de comparatie
– timpurile verbale
– adverbele: always, every, never, now, this evening
– prepoziţiile: on, in, near, next to, opposite
Curriculum-ul programului:
Scopul programului:
– să-i ajute să-şi însuşească un vocabular minim necesar participării la dialoguri situaţionale, să creeze o bază pentru aprofundarea ulterioară a cunoştinţelor de limba engleză
Obiective:
La sfârşitul cursului participanţii vor fi capabili:
– să înteleagă sensul global al unui mesaj ascultat
– să desprindă unele detalii dintr-un scurt mesaj
– să-şi însuşească limbajul adecvat pentru a descrie activităţi cotidiene
– să citească expresiv texte cunoscute, analizate semantic anterior
– să redacteze diferite tipuri de texte imitind modele date
– să dobândească autonomie în utilizarea limbii moderne studiate.
Activităţi:
• Formare pe modulele tematice
• Evaluare curentă la finele fiecărei zi de curs,
• Evaluare finală a cursului
Rezultate: Profesorii vor fi formaţi asupra modalităţilor de pregătire pentru a dobândi autonomie în utilizarea limbii
Calendarul programului: trimestrul I – 2011
Modalităţi de evaluare: test de verificare tip grilă; exerciţii si teste, realizarea unei secvente, conversationale pe o temă dată; elaborare de itemi de evaluare ; reflecţii asupra propriei învăţări.
II. Resurse umane:
• prof. Tîţu Claudia – prof. gr. I, formator judetean
• prof. Popa Monica – prof. gr. I, formator judetean – inspector de specialitate ISJ Vâlcea
Certificare: adeverinţă CCD