CURS DE INIŢIERE ŞI UTILIZARE A LIMBII ENGLEZE
November 15, 2011ABORDAREA VIRTUALĂ A METODELOR MODERNE ACTIV-PARTICIPATIVE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE
November 15, 2011I. Criterii curriculare:
Tip program: Program de perfecţionare, datorate reformei, conf. art. 33, alin 2, din legea 128/1997; modul lung; 89 ore – 25 credite
Publicul ţintă vizat: personal didactic din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Prezentul program răspunde rigorilor reformei din educaţia românească şi răspunde nece-sităţilor de formare continuă privind proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice, a managementului şi a comunicării didactice, precum si politicii privind implementarea TIC în educaţie.
Prezentul program urmăreşte realizarea obiectivelor fundamentale ale educaţiei si învăţă-mântului românesc vizând: accesul egal şi sporit la educaţie; calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere; transformarea educaţiei în resursă de bază a modernizării României; considerarea investiţiei în capitalul uman ca investiţia cea mai profitabilă pe termen lung; reconstrucţia învăţământului în mediul rural; combinarea eficientă a educaţiei de elită cu edu-caţia generală; compatibilizarea europeană şi scoaterea învăţământului românesc din izolarea din ultimii ani; dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.
Durata: 89 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Dezvoltarea competenţelor profesionale prin dobândirea şi actualizarea cunoştinţelor de limbă engleză;
- Dezvoltarea competenţelor profesionale prin dobândirea competenţelor de receptare şi re-alizare a mesajelor scrise şi vorbite;
- Dezvoltarea competenţelor de înţelegere a culturii britanice;
- Creşterea calităţii procesului instructiv/educativ, prin abordarea actului educativ din per-spectiva interdisciplinarităţii, pluridisciplinarităţii si transdisciplinarităţii şi a predării în echipă;
- Utilizarea tehnologiilor informaţiei si comunicaţiei în cadrul procesului instructiv educa-tiv.
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Sistemul fonetic şi fonologic al limbii engleze |
9 |
2 |
6 |
1 |
Structuri gramaticale |
53 |
17 |
32 |
4 |
Vocabular |
25 |
7 |
16 |
2 |
Evaluare (cf art. 20 lit. f) |
2 |
– |
– |
2 * (finală) |
Total |
89 h/ 25 ETC |
26 |
54 |
9 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orăr |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
1 |
8-11 |
Sistemul fonetic şi fonologic |
Curs |
Alexandru-Gruia Floriana
|
11-12 |
Aplicaţii |
|||
19-20 |
Evaluare |
|||
2 |
8-11 |
Curs |
||
11-12 |
Aplicaţii |
|||
19-20 |
Evaluare |
|||
3 |
8-11 |
Curs |
||
11-12 |
Aplicaţii |
|||
19-20 |
Evaluare |
|||
4 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
19-20 |
Evaluare |
|||
5 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
19-20 |
Evaluare |
|||
6 |
8-10 |
Structuri gramaticale |
Curs |
Ţîţu Claudia |
10-12 |
Aplicaţii |
|||
7 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
16-17 |
Evaluare |
|||
8 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
16-17 |
Evaluare |
|||
9 |
8-10 |
Vocabular |
Curs |
|
10-12 |
Aplicaţii |
|||
10 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
16-17 |
Evaluare |
|||
11 |
8-10 |
Curs |
||
10-12 |
Aplicaţii |
|||
16-17 |
Evaluare |
|||
12 |
10-13 |
Evaluare finala |
Evaluare |
Alexandru-Gruia Floriana |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jo-curi de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înre-gistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de al-cătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
Testare scrisă şi orală susţinută în prezenţa comisiei de evaluare |
II. Resurse umane:
Prof. Alexandru-Gruia Floriana (formator judeţean)
Prof. Ţîţu Claudia (formator judeţean)
Certificare: adeverinţă CCD