CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ
November 16, 2011DIDACTICA FIZICII ŞI CHIMIEI
November 16, 2011- Criterii curriculare:
Tipul programului: abilitare curriculară
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar.
Justificarea ofertei: Structura Curriculumului Naţional românesc ilustrează preocuparea generală pentru descentralizare şi adaptare a demersului educaţional la nevoile, aptitudinile şi aspiraţiile diferitelor categorii de elevi, dar şi opţiunile comunităţii pentru o orientare sau alta în procesul de învăţământ.
Durata: 26 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Proiectarea evaluării (faze, forme, tipuri).
- Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuală și de grup.
- Elaborarea instrumentelor de evaluare în funcție de scop și de particularitățile individuale și de grup.
- Utilizarea metodelor specifice gândirii critice.
- Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicații docimologice (examinator/ examinat/ concurent/ supraveghetor).
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Componentele Curriculumului Naţional |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
6 h |
1 h |
5 h |
– |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
26 h |
5 h |
18 h |
3 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Componentele Curriculum-ului Na-ţional |
Curs |
Prof. Şandru Valeria Prof. Savu Nicoliţa
Prof. Popa Emil |
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
II |
8 – 9 |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
Curs |
|
9 – 14 |
Aplicaţii |
|||
III |
8 – 9 |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
Curs |
|
9 – 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
IV |
8 – 9 |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală:
|
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică; |
|
II. Resurse umane:
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)
- Prof. Savu Nicoliţa, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
- Prof. Popa Emil, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
Certificare: adeverinţă CCD