EDUCAREA CARACTERULUI – STANDARDELE MORALE ŞI CULTIVAREA CARACTERULUI
November 16, 2011EDUCAŢIE INCLUZIVĂ. INTERVENŢIE SPECIALIZATĂ CONFORM DIAGNOSTICULUI
November 16, 2011I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educaţia moral-religioasă în grădiniţă
Publicul ţintă vizat: educatoare
Justificarea ofertei:
- necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a religiei;
- aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora;
- cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna situare în registrul cultural;
- realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
– Competenţe vizate
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
- Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Utilizarea optimă a factorilor spaţio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv-educativ;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
- Asigurarea fundamentelor necesare pentru realizarea unui curs opţional.
- Însuşirea cunoştintelor despre spiritualitatea românească;
- Aprofundarea cunoştintelor despre Ortodoxie;
- Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiintei morale;
- Dezvoltarea trăirii duhovniceşti;
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul educaţiei moral-religioase: |
8 |
3 |
5 |
|
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul prescolar |
8 |
2 |
5 |
1 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
10 |
3 |
6 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
30 |
8 |
16 |
6 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8,00-16,00 |
Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii |
curs |
Prof. Ionescu Daniela |
2 |
8,00-16,00 |
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul prescolar |
curs |
Prof. Ionescu Daniela |
3 |
8,00-16,00 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
curs |
Prof. Laura Stroescu |
4 |
8,00-10,00
10.00-14,00 |
Realizarea unui optional de educatie moral-religioasa in învăţământul prescolar; |
aplicaţii evaluare |
Prof. Ionescu Daniela |
– Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
|
Portofoliu – elaborărea unui proiect de curs;unui proiect didactic; propunere de tematica pentru programa unui curs optional de educatie morăl-religioasa |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi (nivelul de pregătire)
Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean, ISJ Vâlcea
Prof. Stroescu Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII Nr 10 Rm Vâlcea
Certificare: adeverinţă CCD