Dezbatere, Oratorie și Retorică
November 25, 2025Principii de bază în scrierea unui proiect Erasmus de succes
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
1.Nota argumentativă
Programul de formare își propune să dezvolte competențele cadrelor didactice în proiectarea și implementarea proiectelor educaționale colaborative eTwinning prin platforma ESEP, oferindu-le resursele și cunoștințele necesare pentru a crea, coordona și desfășura astfel de proiecte la nivel internațional. Se urmărește instruirea profesorilor în utilizarea eficientă a tehnologiilor digitale, în promovarea colaborării interculturale și multiculturale, în îmbunătățirea calității procesului de predare prin integrarea unor metode inovatoare și participative. De asemenea, programul contribuie la dezvoltarea profesională continuă a participanților, consolidându-le abilitățile de planificare și gestionare a proiectelor educaționale.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Educație interculturală, multiculturală și plurilingvism | Proiectele eTwinning: de la proiectare la implementare | personal didactic de predare | online | 25 | – | 18 | 7 | profesor metodist CCD
Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Scopul programului este dezvoltarea competențelor cadrelor didactice în proiectarea, implementarea și gestionarea proiectelor educaționale colaborative internaționale eTwinning prin platforma ESEP, promovând integrarea educației interculturale și multiculturale, utilizarea eficientă a tehnologiilor digitale și facilitând schimbul de bune practici educaționale.
- Competențe formate/ dezvoltate:
C1 Competențe digitale: utilizarea eficientă a platformei ESEP și a altor instrumente digitale pentru implementarea și gestionarea proiectelor eTwinning.
C2 Competențe de proiectare: planificarea, structurarea și desfășurarea proiectelor colaborative internaționale, adaptate nevoilor elevilor și obiectivelor curriculare.
C3 Competențe interculturale și multiculturale: integrarea activităților transnaționale în proiectele educaționale
C4 Competențe de inovare pedagogică: aplicarea unor metode inovatoare de predare-învățare, bazate pe colaborare, creativitate și utilizarea tehnologiei.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Start in eTwinning | 6 | – | 4 | 2 |
| 2. | Management de proiect | 4 | – | 2 | 2 |
| 3. | Colaborare in eTwinning | 4 | – | 4 | – |
| 4. | Digital în eTwinning | 4 | – | 2 | 2 |
| 5 | Rezultate, impact și documentare | 2 | – | 1 | 1 |
| 6. | Calitate și certificare în eTwinning | 2 | – | 2 | – |
| 7. | Exemple de buna practică | 3 | – | 3 | – |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 18 | 7 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
Redactarea unei aplicații în vederea realizării unui proiect eTwinning.
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Rogoveanu Elena Corina – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD
– prof. Lazăr Alina Ștefania – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),
– prof. Dorobanțu Simona Cristina – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Vâlcea Mărgărita Elena Antoanela


